 Radio Vocea Sperantei Florenta (romana)✍

BiboMedia.com

final

Emisiunile Radio Vocea Sperantei sunt disponibile in libraria italiana iTunes. Numele podcastului este: “Liviu Anastase podcasts”, locatie ce raspunde si la criteriul de cautarea “crestinism”.
s

Pentru bloguri adventiste: Adventist Blogs Directory

Annunci

6 commenti (+add yours?)

  1. Anonimo
    Feb 01, 2008 @ 13:22:39

    Bună liw,

    Urmează un mesaj trimis de către milkha prin intermediul contului dumneavoastră pe Radio Vocea Sperantei. Dacă acest mesaj este spam, conţine comentarii abuzive sau are vreun conţinut ofensiv, vă rugăm să contactaţi webmaster-ul forumului la urmatoarea adresă:

    rvsforum@yahoo.com

    Vă rugăm să includeţi acest email (mai ales header-ele).
    Adresa de întoarcere pentru acest mesaj a fost setată către milkha.

    Urmează mesajul care vă este adresat:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Buna. Imi plac emisiunile dvs. Nu de mult le ascult pe internet prin “rvs”Am cateva intrebari din Biblie la care as dori ca cineva sa-mi raspunda tot printr-un mesaj. Citesc Biblia la rand si in unele locuri Dumnezeu apare ca un Dumnezeu dur.
    *In Exod 7:3 , in cazul faraonului; 1Samuel 2:25, in cazul fiilor lui Eli, 2 Samuel 24:1 in cazul lui David (sau mai bine zis al poporului Israel) sunt cateva afirmatii cari mi se par contradictorii, fata de bunatatea lui Dumnezeu. Parca El ar ghida destinul nostru fie ca voim sau nau sa fie asa, dupa cum spune si Iov in durerea lui. Eu nu cred ca Dumnezeu este un tiran, dar nu pot intelege de ce sunt scrise in biblie asemenea afirmatii, cum ca Dumnezeu vroia sa-i omoare, si altele de genul acesta.
    *Un alt lucru ar fi tot in 2 Samuel 24:16. Cine este acest “inger al mortii” care ucidea poporul? Este un inger al lui Dumnezeu sau un inger al Raului?
    *Tatal meu imi spune ca trebuie tinute sarbatorile mentionate in Biblie, deoarece acestea nu au fost sterse, adica nu exista niciun verset care sa mentioneze explicit desfiintarea lor. Cum intelegeti acest lucru? Eu am cautat un verset in Faptele apostolilor 15:19-20 care nu cere nimic de la noi, “neamurile” decat sa ne ferim de “pangaririle idolilor, de curvie, de dobitoace sugrumate si de sange.”

    Rispondi

  2. Liviu Anastase
    Feb 01, 2008 @ 14:02:05

    * Laudabila insistenta ta de a citi Biblia. Biblia prezinta tot – dovada onestitatii ei intelectuale – neascunzand nimic chiar daca ‘politica’ asta ar parea impotriva ‘intereselor’ proprii. Marcion, un teolog, a incercat sa defineasca 2 dumnezei: unul al Vechiului Testament (un demiurg rau, razbunator, nedrept chiar) si unul al Noului Testament (un Dumnezeu al iubirii). Sa nu cadem in aceeasi capcana.

    In primul rand sa observam ca Dumnezeu nu poarta vina prezentei raului in lume. Deci pedepsirea raului face parte din actiunile divine care vor desavarsi insusi planul mantuirii care prin definitie …este un plan al iubirii. Pt a lasa ca iubirea sa se manifeste e nevoie un spatiu liberat de tot ce e rau. Ingerul Domnului a lovit si va mai lovi. Hristos e Domnul ostirilor e un luptator cu sabia cu doua taisuri scoasa. El e Stanca si cine va cadea pe stanca va fi zdrobit dar mantuit (moartea este simbolizata de botez); insa peste cine va cadea Stanca aceasta va fi distrus pt vesnicie.

    Sigur, uneori putem vorbi de victime pe nedrept.Nu putem avea pretentia sa explicam totul. Apocalips 21: 4 zice ca El va sterge orice lacrima din ochii lor, adica le va explica de ce asa si de ce nu altfel. Pana atunci trebuie sa avem incredere in El, un Dumnezeu mereu a iubirii. Intre timp sa fim siguri ca El foloseste toate metodele pana sa foloseasca nimicirea …ca nimeni sa nu se indreptateasca vreodata. Lui Faraon i s-a dat timp; fiilor lui Eli la fel…insa persistarea in rau aduce UNEORI prapadul lui Dumnezeu.

    Sa mai tinem cont si de faptul ca multe din legile mozaice sunt cu caracter ingraditor al raului: ‘ochi pt ochi’ de exemplu. Pe vremea aceea se obisnuia ca daca ti sa scos ochiul sa te duci sa-l omori e faptash. Legile lui Moise aduc o imbunatatire: ii scoti si tu doar ochiul. Apoi modalitatile astea de pedepsire drastice noua ni se par extreme. Insa sa tinem cont ca pe atunci lumea era mai ‘barbara’, mai aspra, deci erau invatati cu modalitati dure pt a pricepe ceva. Vad aici cum Dumnezeu se adapteaza culturilor si timpurilor.

    Scopul Satanei era sa prezinte pe Dumnezeu ca pe un tiran. Isus vine pe pamant tocmai sa demonstreze inversul: ca El este iubire eterna. Dovada mai mare ca jertfa Lui nu exista.

    * Biblia mentioneaza de un legamant vechi care era facut intre Dumnezeu si poporul evreu care cerea ascultarea de legea ceremoniala si Decalog (prin fapte deci) si al doilea legamant e unul nou care se face prin har (adica cadoul de mantuire acordat gratis, si care are ca urmare pazirea Legii celor 10 porunci).
    Toata cartea Evrei vorbeste despre asta; in special Evrei 8: 13 – 9:1. Legea ceremoniala era o umbra a lucrurilor ce aveau sa se intample (Evrei 10:1), si care n-a putut aduce desavarsirea poporului evreu. S-a demonstrat astfel ca ascultarea omeneasca e conditionata de interventia divina a lui Isus prin harul Sau. El doar are puterea de stergere a pacatelor definitiv (Evrei 10: 14. 19), nu mielul jertfit al carui sange trebuia mereu si mereu varsat. Ideea principala este ca Isus s-a dat odata pt totdeauna in mod suficient…pe cand sangele animalelor nu are acelasi efect (caci avea doar efect simbolic si pedagocic).

    Rispondi

  3. Liviu Anastase
    Feb 03, 2008 @ 08:10:24

    Multumesc ca v-ati luat timp sa.mi raspundeti. A trebuit sa-l citesc de cateva ori ca sa inteleg mesajul mai bine. Exprimarea este un pic cam complicata pentru mine. Dar am inteles.

    Am citit capitolele 6,7,8,9,10 din Evrei ca sa inteleg mai bine. Am inteles ca a existat un legamant vechi, “ce a imbatranit,” care este “aproape de pierire” si ca Dumnezeu face un legamant nou cu poporul Sau.
    Din cate inteleg eu, s-a sters legea ceremoniala cu privitoare la jertfe, de care nu mai este nevoie deoarece Mielul desavarsit a fost sacrificat odata pentru totdeauna. Cap.7:12,18
    Dar nu mentioneaza ce alta porunca s-a sters ( ex.cea a sarbatorilor ). In Biblie scrie ca si Isus a luat parte la Sarbatoarea praznicului.
    Ce cuprinde noul legamant? Porunci noi? Dupa ce fel de legi ne ghidam?

    *Am o noua intrebare pe care tot tata mi l-a pus. Acum am citit si mai atent acest lucru.
    Tot aici la Evrei cap. 9 se mentioneaza despre Isus cand intra in cortul ceresc. Biserica AZS sustine ideea ca Isus a intrat in Sfanta Sfintelor in 1844. Insa in cap. 9.12 scrie ca Isus a intrat in Locul Prea Sfant odata pentru totdeauna.
    Ce parere aveti despre acest lucru?
    Va multumesc inca odata pentru ajutorul acordat in intelegerea Bibliei, si astept raspunsul dvs.

    Rispondi

  4. Liviu Anastase
    Feb 03, 2008 @ 08:11:32

    Da, cred ca intelegerea ta este buna. Intelegerea diferentei dintre cele doua legi se face distingand caracterul national de cel universal. Adica: ce a fost doar pt evrei si ce e universal valabil pt noi toti. Sa observam ca Decalogul, singura lege scrisa de insasi mana lui Dumnezeu si pastrata – doar ea in chivot – a fost proclamat pe Sinai insa a fost in vigoare inainte. de ex. porunca a 4-a e de la creatiune (deci inainte sa existe vreun evreu). sau porunca de a nu ucide (cand Cain a fugit din fata Domnului); sau blestemul dat lui Ham, pt necinstirea parintelui Noe. Isus a zis ca nu a venit sa strice Legea ci s-o implineasca, caz in care se refera la Decalog pe care il rezuma in “porunca nou”: iubirea pt Dumnezeu si pt oameni. Este vorba de cele 2 table de piatra care fiecare cuprinde una dintre aceste porunci noi (care de fapt sunt vechi, dar vesnic in functiune): prima tabla cu primele 4 porunci – iubirea pt Dumnezeu; cea de-a doua, 6 porunci – iubirea pt oameni.

    Da, Isus a luat parte la sarbatoarea praznicului (Paste) insa aceasta tinea de jertfirea mielului (deci este o lege ceremoniala abolita de moartea Sa). Citeste in evanghelie cum El a instituit o sarbatoare asemanatoare si inlocuitoare care sa aminteasca moarta Sa: cina cea de taina. El a praznuit pastele pe vechi pt ca inca nu se implinise jerfa Sa, deci erau sub semnul vechiului legamant. In momentul cand Isus moare, perdeaua Templului se sfasie de sus in jos (adica o face Dumnezeu nu omul) deci – un semn exterior pt anularea serviciului de la Templu.

    Ne ghidam dupa ce legi? Principiul tuturor legilor este acelasi si arata catre acelasi adevar. Forma de comunicare se schimba, pt ca aparitia antitipului Hristos) anuleaza tipul (jerfele si ceremoniile care aratau spre venirea lui).

    Acum intrebarea lui tata:
    Calculand perioada profetica de 2300 zile (adica ani) mentionata in Daniel 8:14 care incepe la 457 i.H. cu porunca pt rezidirea Ierusalimului, (conform Daniel 9: 24 – 25), se ajunge la anul 1844 cand are loc “curatirea” sfantului Locas. S-a considerat initial in mod gresit ca este vorba de curatirea pamantului si deci implicit revenirea lui Hristos. insa profetia se referea la Sfantul Locas din cer. Aceasta curatire e o aluzie la ceremonia care se facea de catre Marele Preot odata pe an, cand intra in Sfanta Sfintelor si curata simbolic pacatele poporului adunate un an intreg. Asa se sfarsea anul ceremonial ebraic. HRISTOS face acelasi lucru, sfarseste asa planul sau maret de mantuire a omului, ceea ce insemna ca ne aflam pe ultima suta de metri, deci intr-un timp de har, permis peste limita pusa de profetia biblica.

    In Daniel 9: 12 Isus intra in Sfanta Sfintelor (locul prea sfant) odata pt totdeauna pt ca jerfa Sa e suficienta (in comparatie cu cea a animalelor care trebuia repetata si in comparatie cu cea a Marelui Preot pamantesc care trebuia repetata fiecare an). Rascumpararea infaptuita cu acest gest este vesnica, deci nu mai e nevoie sa fie repetata.

    Domnul cu tine si familia.

    Rispondi

  5. florenta
    Mar 17, 2008 @ 09:27:47

    sunt infranta de viata de oameni am avut credinta ca de data asta prin rugaciune am gasit drumul n-a fost sa fie asa sufar mai mullt ca niciodata strig ajutor si nu ma aude nimeni

    Rispondi

  6. Liviu Anastase
    Mar 17, 2008 @ 09:55:22

    Orice infrangere e un nou inceput caci cel neprihanit de 7 ori cade si se ridica. Increde-te in Cel ce poate sa dea ajutor nu in oameni. Ajutorul insa va veni de multe ori in ultimul moment, cand vei avea desavarsita (completa) nevoie de el.

    Rispondi

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...

%d blogger hanno fatto clic su Mi Piace per questo: